tiistai 13. kesäkuuta 2017

RASKAUSVIIKKO 40

Taas uusi raskausviikko alkakoon (39+0) ja se tarkoittaa sitä, että enään tasan viikko laskettuun. Maha on ollut jo tovin laskeutuneena, vauva on lähtöasemissaan ja olo alkaa kieltämättä olla melko tukala. Mä olisin NIIN mielelläni jo synnärillä synnyttämässä toista pois lämpimästä ja kotoisasta yksiöstään, mutta bebe on tainnyt periä äitinsä jääräpäisyyden, joten yhtenä kappaleena (vieläkin) toistaiseksi kuljetaan. Kuten oon sanonut, mua ei synnytys itsessään pelota, mutta nyt LA:n lähestyessä oon alkanut pelkäämään kuinka paljon toisella mahtaa olla sitä kokoa. Muutama viikko sitten, kun synnärillä olin tutkimuksissa mahdollisen raskausmyrkytys epäilyn takia, niin toisen paino-arvio oli 2,9kg. Mikä kuulosti tietty hyvältä mun korviini, mutta viikkojen kuluessa toinen vielä kasvaa kasvamistaan ja ajatuskin pelottaa, jos joudunkin synnyttämään yli 4kg painoisen vauvan. Mun ihanne vauvan syntymäpainosta olisi 3,3-3,5kg ja mielellään bebe sais olla 49-50cm, että pienimmät vauvanvaatteet mahtuisi edes viikon verran päälle.

Me ollaan aika hyvin valmistauduttu beben tuloon. Itkuhälyttimet on paikoillaan ja asennettuna, kuten myöskin kätkythälytin, kaikki vaatteet 50-68cm on pestynä, silitettynä ja viikattuna kaappiin. Pinnasänkyä me ei olla vielä pedattu, jottei lakanat pölyynny ja myönnän olevani vähän taikauskoinen ja kuuleman mukaan vauvan sängyn petaaminen tuo huonoa onnea, joten siitäkin syystä lakanat pysyvät visusti kaapissa kotiutumiseen asti. Tuttipulloja ja tutteja me ei olla vielä keitetty, koska senkin varmasti kerkeää tekemään myöhemmin. Olisi myös hienoa, jos toista ei ollenkaan tarvitsisi tuttiin totuttaa.

Torstaina mulla onkin vasta seuraava neuvolakäynti ainakin vielä näillä näkymin, joten neuvolakuulumisiakaan en voi vielä tähän postaukseen kertoa, joten käydäänpä läpi mitä mun sairaalakassini tulee sisältämään.

Beben kotiutumisvaatteet - Collegepuku, ohut pipo, 2kpl sukkapareja (toiset käsiin tumpuiksi) ja 2kpl bodyja (eri kokoiset)

Sairaalakassin sisältö:

- Neuvolakortti
- Polaroidkamera, puhelimenlaturi ja nappikuulokkeet
-  KonMari-kirjat 
- Puhtaita alusvaatteita ja villasukkia
- Kotiutumisvaatteet itselle, sekä bebelle

- Hammasharja- ja tahna
- Hiusharja, ponnareita & pinnejä
- Shampoo, hoitoaine & suihkusaippua
- Deodorantti, höylä, kasvorasva ja vartaloöljy
- Liivinsuojia
- Meikkipussi
-Vadelmanlehtiteetä
- 250KG SALMIAKKIA (:-D)

Mä toivon, että päästäisiin sairaalasta pois 3päivän sisällä, koska haluaisin mahdollisimman pian kotiin totuttelemaan yhdessä M:n kanssa vauva-arkeen. Mä en myöskään osaa nukkua levollisesti oudoissa paikoissa ja eihän sitä omaa sänkyä nyt vaan voita mikään, joten siitäkin syystä olisi kiva päästä kotiutumaan nopeasti. Jos syystä tai toisesta joudutaankin olemaan sairaalassa pidempään, niin sittenhän me ollaan, kunhan bebellä on kaikki kunnossa . MUTTA PLIIS TULISIT JOOO!!!

 Kisses J

4 kommenttia :

  1. Ihanaa, kohta hän on jo täällä! Tsemppiä jo valmiiksi synnytykseen ja vauvantuoksuisueen arkeen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti hän saapuisi pian! Täällä ollaan niin malttamattomina 🙈 Nyt la:n lähestyessä mua on alkanut pelottamaan, jos meneekin niin paljon yli, että joudutaan synnytys käynnistämään väkisin. Toivottavasti toinen osaisi tulla itsekseen.. Kiitos paljon ihana tsempeistä <3

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon, toivottavasti sekin hetki pian koittaisi! <3

      Poista